marlou-floor.reismee.nl

Helsinki en Tallinn met paps en mams

Terwijl ik dit schrijf zit ik in de trein terug naar Kuopio vanaf Helsinki en heb ik een heerlijke week gehad. Woensdagavond kwamen pap en mam aan Kuopio en kon ik hen mijn plekje laten zien. Onder het genot van een glas wijn en zalm hebben we bij kunnen praten en voelde ik me voor de tweede keer jarig. De eerste 2 dagen van paps en mams trip naar Finland heb ik hen Kuopio laten zien. De universiteit, de Prisma, het stadscentrum, de puijo tower, de skischans en natuurlijk de vele meren en bossen. Helaas was het weer niet geweldig maar ondanks dat heb ik ze hopelijk een goede impressie gegeven.


Op zaterdag zijn we met de auto vertrokken naar Helsinki. Nu begon de vakantie voor mij ook echt want deze stad is nieuw voor mij. Terwijl we de ferry zochten leek het alsof we de meeste bezienswaardigheden van de stad al gezien hadden. Zo heb je de Russian Orthodox Uspenski Cathedral en de Evangelic Lutheran Cathedral. ’s Avonds hebben we de oversteek naar Estland gemaakt om ook Tallinn te bezoeken.


Op zondag hebben we de oude binnenstad van Tallinn bewonderd. Het is een plaatsje waar je de hele dag kan rondstruinen en elk gebouw schattig en mooi is. Er zijn ongelooflijk veel kerken, de een nog mooier dan de andere. Je waant je echt even in een ander tijdperk.


Toen was de laatste dag alweer aangebroken, terug naar Helsinki en alle bezienswaardigheden nog een keer langs. Zo zijn we naar een kerk geweest in een rots; temppeliaukio church, parlement’s gebouw, de haven en de Esplanada. Natuurlijk ook nog even een paar winkels ingegaan want het winkelen met mama dat is iets wat ik enorm mis en nu al naar kan uitkijken als ik weer thuis ben.


Ik heb ontzettend genoten van de week samen met paps en mams en nu is het tweede deel van mijn erasmus exchange ingegaan!


Heel veel liefs,
Marlou-Floor

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!