marlou-floor.reismee.nl

Herfst in Kuopio

Afgelopen week leek een rustige week te worden, zo had ik 3 dagen vrij en dacht ik alles een beetje bij te kunnen werken. Ik begon de maandag dan ook met al mijn goede voornemens voor de week, hardlopen, verslag van International Social and Health Care Services maken, schoonmaken kortom een zeer productieve dag! De dinsdag begon echter een stuk minder fijn. Ik had te horen gekregen dat het vak die ik hier bijna heb afgerond waarschijnlijk niet goedgekeurd wordt door de examencommissie. Nou wist ik dat er een mogelijkheid was dat het vak afgekeurd zou worden maar dat mijn studieadviseur mij dit 3 weken nadat ik haar om uitleg/hulp had gevraagd over dit vak me dit stuurt was toch wel een beetje een teleurstelling, dat had ze mij toch wel wat eerder mogen zeggen. Anyways, ik heb mijn motivatie aangepast en ze geeft me het voordeel van de twijfel, nog even afwachten wat de examencommissie te zeggen heeft en dan pas echt teleurgesteld of blij zijn! Na dit vervelende nieuws uiteindelijk toch nog een leuke dag gehad door Lisa’s verjaardag te vieren en het beer pong evenement in de avond met als afsluiting een feest. De muziek was tijdens de beer pong erg goed, helaas hadden ze na afloop een speciale act met een Finse rapper. De exchange students waren hier uiteraard erg enthousiast over, NOT!


Daarnaast heb ik deze week floorball gespeeld, in Nederland bekend als uni-hockey. Samen met nog 3 andere meisjes speelden we in een team met mannen van rond de 30 die volgens mij op het verkeerde pad gezeten hebben. Maar ze waren niet gevaarlijk volgens de andere meisjes die de week ervoor al geweest waren. Ondanks dat het Engels beperkt was toch een leuk potje gespeeld! Deze week is ook survival finnish begonnen. Het leek wel een kleuterles, elke keer moesten we haar napraten. Het is een onmogelijke taal die echt helemaal nergens op lijkt, daarnaast is de uitspraak ook nog is moeilijk. Dat wordt weer ouderwets stampen wil ik deze taal een beetje onder de knie krijgen... Ook donderdagavond was er weer een feestje in de stad, ditmaal stond er een blacklight feest op het programma!


En toen was het alweer vrijdag, midden in de nacht om 3 uur gingen we een american football wedstrijd kijken. Een Amerikaans meisje had ons allemaal uitgenodigd om haar universiteitsteam te zien spelen. Erg leuk om te zien hoe enthousiast zij werd van american football. Nadat ze de spelregels had uitgelegd hebben we de match voor anderhalf uur bekeken en zijn we gaan slapen. Hij duurde maar liefst tot half zeven ’s ochtends.


De zaterdag bestond uit appelflappen bakken voor een verjaardag, eten, eten en nog meer eten. De volgende dag hebben we een heerlijk rondje gefietst door Kuopio. De bladeren kleuren geel/rood, weerspiegeling van de zon in het water; heerlijk herfstweer!


Heel veel liefs vanuit het zonnige Kuopio!


Marlou-Floor

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!