marlou-floor.reismee.nl

Teleurstelling

Ik begin de Finse levensstijl steeds meer te begrijpen. Zo heb ik rond een uur of 11 al honger en is lunchen dan zo gek nog niet. Heerlijk op de uni een warme maaltijd met brood en salade waardoor je thuis ’s avonds aan een soepje genoeg hebt. Nooit gedacht dat ik dit zou gaan zeggen. Daarnaast is ook de sauna een favoriete bezigheid geworden. Lekker ontspannen om vervolgens rozig in bed nog een filmpje te kijken en lekker te gaan slapen!


Daarnaast heb ik deze week een tentamen gemaakt. Om het een beetje serieus te nemen een feestje afgezegd maar vertrouwen had ik er wel in. Het tentamen bestond uit 2 vragen die je naar mijn idee niet fout kon beantwoorden omdat ze niet specifiek genoeg waren. Nu maar hopen dat ik het tentamen dan ook daadwerkelijk gehaald heb maar dan zijn de 2de 6 studiepuntjes binnen!


Helaas heb ik deze week ook de grootste tegenvaller gehad sinds mijn vertrek. Boyd zou dit weekend mij bezoeken maar wegens dreigende stakingen bij Finnair is zijn vlucht gecanceld. Er was geen mogelijkheid tot een andere vlucht dus nu is het aftellen opnieuw begonnen om mijn lieve broertje te zien! Nog 31 dagen dus dat is gelukkig te overzien.


Hierdoor moest ik een andere invulling voor mijn weekend gaan zoeken. Samen met 3 anderen zijn we zaterdag op de fiets (berg op berg af) naar de Ikea gegaan om in de kerstsferen te komen. Zo hebben we Finse koekjes gebakken in de showkeukens van de Ikea en ideeën opgedaan voor het versieren van onze flat. Niemand wou hier geld aan uitgeven en bij alles werd gezegd, dat maken we morgen wel zelf! Zo gezegd zo gedaan. Op zondag het bos ingegaan om takken en dennenappels te verzamelen om daarvan een krans te maken. Zelfs een minikerstboom omgehakt, oeps… ’s middags geknutseld aan kerststerren, rendieren, kerstbomen, sneeuwvlokjes en Kerstmannen maar het resultaat mag er zijn; een gezellige keuken.


De internationale studenten zijn dol op het Nederlandse eten. Waarschijnlijk hebben jullie het etenspakket wel gezien die mam had gegeven in Kuopio. Nou die komt hoe dan ook op. De pepernoten en stroopwafels zijn een groot succes en ze vinden het maar gek dat pepernoten niet heel het jaar door verkrijgbaar zijn. Daarnaast heb ik ze appelflappen leren bakken omdat ook deze behoren tot hun favoriet.


Heel veel liefs,


Marlou-Floor

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!