marlou-floor.reismee.nl

Koli National Park

Afgelopen week heb ik een onwijs gave week gehad. Laat ik beginnen bij het weekend. Op vrijdag gingen we met 15 man (9 nationaliteiten), 3 auto’s op pad naar Koli National Park. Ongeveer 2,5 uur rijden vanaf Kuopio lagen onze 2 cottages. Zo mooi, zo luxe echt helemaal niks op aan te merken. Zo konden we genieten van dezelfde borden, een vaatwasser, sauna, waterkoker, magnetron, televisie noem het maar op of het was er. Daarnaast rook de cottage naar hout en hadden we natuurlijk uitzicht op een meer! Op vrijdag hebben we vooral genoten van de cottage, sauna en de omgeving een beetje verkend. Het is super bijzonder om met zoveel verschillende mensen op pad te zijn en te zien dat iedereen geniet en enthousiast is.


Zaterdag begon onze hike naar Ukko-koli. Met 15 man ging dat nog behoorlijk gemakkelijk, iedereen vind alles best! Het uitzicht vanaf een rotsblok was adembenemend mooi, woorden komen tekort om dit te beschrijven. Ik kan eerlijk zeggen dat ik van de natuur begin te genieten. De combinatie met de luxe cottage maakt het natuurlijk helemaal perfect. Na de hike hebben we in een roeiboot op het meer gevaren. Bij de cottages hoorde 2 roeiboten deze lagen echter op stenen en de boot in het water krijgen was nog een behoorlijke klus. 1 meisje is zo positief en zij bleef maar volhouden dat het moest lukken. En uiteindelijk mocht een resultaat er zijn; genieten op een roeibootje op een meer in Finland! We did it en alles is mogelijk kwamen we tot de conclusie. De avonden waren heel ontspannend, eerst met z’n allen in de sauna en als iedereen rozig is veel eten en spelletjes spelen.


De zondag is begonnen met een ‘mislukte’ zonsopgang, door de wolken was deze helaas niet zo spectaculair en het leek geen mooie dag te worden. Hup de auto in en op naar de volgende hike, dit maal; Makra. Het was die dag erg winderig en koud, gelukkig kwam later de zon en waren de uitzichten weer niet te beschrijven. Onze lunch brachten we door op de Finse manier, bij een barbecue, de thuisgesmeerde broodjes werden bij het vuur gelegd zodat iedereen geroosterd brood met gesmolten kaas of brie had. Eenmaal terug nog hot chocolate gedronken in een hotel op de berg en tevreden en verzadigd begonnen aan de terugweg. Met de zon op ons gezicht in slaap vallen en nagenieten van het perfecte weekend!


Gisteren was mijn verjaardag; Ik wil iedereen bedanken voor de lieve kaartjes, whatsappjes en facebookberichten, ik moest wel even een paar traantjes wegpinken. Ondanks dat de heimwee aanwezig was heb ik een hele leuke verjaardag gehad. Iedereen had wat gekookt en zo hebben we ’s avonds van een heerlijk diner kunnen genieten.


Tenslotte wil ik melden dat de examencommissie mijn vakken heeft goedgekeurd en de eerste zes studiepunten binnen zijn!


Heel veel liefs,


Marlou-Floor

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!